

ISO 9001:2015 & 27001 Belgesi
ISO 9001:2015, ISO 27001 belge ve raporların hazırlanması konularında yetkin uzmanlarımızca destek vererek süreçlerinizde etkin danışmanlık vermekteyiz.

ISO 9001:2015 BELGESİ
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Nedir?
Tüm kuruluÅŸlar çalışma yöntemlerini iyileÅŸtirmek isterler. Bu ister pazar paylarının artırılması, isterse maliyetlerin azaltılması ÅŸeklinde olsun, risklerin daha etkili ÅŸekilde yönetilmesi ve müÅŸteri memnuniyetinin artırılması esastır. Kalite Yönetim Sistemi kuruluÅŸlara izlemeleri ve iyileÅŸtirmeleri gereken çerçeve yapıyı oluÅŸturur.
ISO 9001, Dünya’da toplam 178 ülkede 1.000.000 ‘dan fazla kuruluÅŸ tarafından uygulanan altyapısı en oturmuÅŸ, sadece Kalite Yönetim Sistemi olarak deÄŸil, Genel bir Yönetim Sistemi olarak kullanılan bir standarttır.
ISO 9001 Uygulamanın Faydaları
1. Rekabet Avantajı
ISO 9001 üst yönetim tarafından planlanmalı ve uygulanmalıdır. Böylelikle üst yönetim kuruluÅŸun yönetim sisteminde stratejik bir rol almaktadır. DeÄŸerlendirme ve belgelendirme prosesimizde iÅŸ hedefleriniz sürekli olarak izlemekte ve böylelikle elde edeceÄŸiniz faydanın artmasını temin etmektedir.
​
2. İş Performansının Artması ve Risklerin Yönetilmesi
ISO 9001 yönetim sistemini kullanmayan organizasyonlara kıyasla organizasyonunuzun performansını artırmaya yardımcı olacaktır. Belgelendirmenin yapılmasıyla performans ölçümleri daha da kolay hale gelecektir.
​
3. Marka Değerinin Artması ve Ticari Engellerin Kaldırılması
ISO 9001 setifikasına sahip olduÄŸunuzda marka deÄŸerinizi artırmak için bir araç olarak kullanabilrsiniz. Bu, tüm ilgili taraflar açısından kurumunuzun yüksek standartlar için istekli olduÄŸu ve sürekli iyileÅŸtirme yapmak istediÄŸinin bir göstergesidir.
4. Tasarruf Elde Edilmesi
Operasyonel verimlilik, satışların artırılması, daha fazla kar elde edilmesi gibi çeÅŸitli performans göstergelerinde iyileÅŸme olduÄŸu ISO 9001’i etkili olarak kullanan firmalarda elde edilen sonuçlardandır.
5. Hurdaların Azalması
Kalite Yönetim Sistemi operasyon süreçlerinize odaklanmaktadır. Bu müÅŸteri memnnuniyet seviyesinin artması ile birlikte hurda seviyesinin azalmasına ve hizmet ve ürün kalitesinin artmasına yol açmaktadır.
​
6. İç İletiÅŸimin GeliÅŸmesi ve Motivasyonun Artması
ISO 9001 ile birlikte iletiÅŸimin artması ve çalışanların iÅŸlerine daha fazla konsantre olmaları mümkün olmakta ve iletiÅŸim kazalarının engellenmesi neticesinde motivasyon artmaktadır. Sürekli deÄŸerlendirmelerin yapılması ile personel yetkinlikleri ile ilgili sıkıntılar ve takım çalışmalarındaki sıkıntıları da aydınlatacaktır.
7. MüÅŸteri Memnuniyetinin Artması
ISO 9001’in temel yapısında olan Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al döngüsü ile müÅŸteriler sürekli artan bir memnuniyet içinde olacaklardır.
ISO 27001 BELGESİ
ISO 27001 Bilgi GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi Nedir?
ISO 27001 bilgi güvenliÄŸinin yönetimi için hazırlanmış özel bir standarttır. Sadece bilgisayarlar üzerinde bilgi oluÅŸturan deÄŸil her ortamda ve her türlü bilgiyi korumak isteyen ve tüm sektörlerde faaliyet gösteren kurumlar için uygulanabilir bir standarttır.
Bilgi ister kağıt üzerine yazılmış olsun, ister elektronik olarak saklansın, ister posta ile gönderilmiÅŸ olsun, ister film karesi olsun isterse de konuÅŸuluyor olsun, tüm bunların bir disiplin içinde güvenliÄŸinin saÄŸlanması gerekmektedir. Bilgi her ne ÅŸekilde olursa olsun, ISO 27001 bunların güvenli ÅŸekilde saklanmasını temin etmektedir.
Bilgi güvenliÄŸi ÅŸu ÅŸekilde tarif edilebilir;
-
Gizlilik - Bilgiye eriÅŸimin uygun ÅŸekilde yetkilendirilmesi
-
Bütünlük - Bilginin ve iÅŸlenmesinin doÄŸruluÄŸunun ve tamlığının güvence altına alınması
-
Mevcudiyet - İhtiyacı olduğunda yetkili olan kişilerin bilgiye kolaylıkla erişebilmesinin temin edilmesi
​
ISO 27001 birtakım kontroller ve kontrol hedeflerinden oluşmaktadır. Bunlar;
-
Güvenlik politikası
-
Organizasyonel güvenlik
-
Varlıkların sınıflandırılması ve kontrolü
-
Personel güvenliÄŸi
-
Fiziksel güvenlik ve çevrenin güvenliÄŸi
-
İletiÅŸim ve Operasyon yönetimi
-
EriÅŸim kontrolü
-
Sistem geliştirme ve bakım
-
İş sürekliliÄŸi yönetimi
​
